Pressemelding 18. januar 2023

Supertrio slår seg sammen for å lansere en rekke bærekraftige selskap

Louise Fuchs går inn som partner i profilbyrået Team Tomorrow og starter bærekraftsbyrå og forlag sammen med bærekraftsprofil Hanne-Lene Dahlgren og mediaprofil Nikolai Kaatorp Mathisen.

Målet til trioen er å sette fart på den grønne omstillingen gjennom å starte en rekke bærekraftige selskap. 

- Vi starter nå Holding Tomorrow som et morsselskap for å lansere flere spennende selskapsraketter. Markedet har vist oss at det er stort behov for hjelp til bærekraftsstrategi, forretningsutvikling, posisjonering og kommunikasjon på tvers av bransjer og sektorer. Vi ønsker å være en positiv kraft som påvirker og bistår til å sette fart på det grønne skiftet, sier Hanne-Lene Dahlgren som går inn som daglig leder og styreleder i selskapet.

Datterselskapene de skal starte er konsulentbyrået Tomorrow Works og forlaget Stories of Tomorrow. Konsulentbyrået skal jobbe med å akselerere omstillingen til det grønne skiftet gjennom mer fremoverlente bærekraftstrategier og målbar verdiskaping. 

Forlaget skal gi ut sakprosabøker med historier morgendagen trenger fra profiler med sterke stemmer både i og utenfor Team Tomorrow. Profilbyrået kan skilte med hele fem forfattere på den offisielle bestselgerlisten i årets første uke. Dahlgren har drevet eget forlag med egne titler, og vil bistå daglig leder Fuchs som redaktør for titlene de satser på.

Det er likevel konsulentselskapet Tomorrow Works som er den største satsningen i år.

- Dette tikker alle bokser for meg! Jeg lette etter en måte å få enda mer fart på bærekraftsomstillingen på. Her bygger vi noe helt nytt og har store muligheter for å sette fotspor - både inn mot forbrukere og ut mot bedrifter og merkevarer. Det er lettere å få fart når du selv kan rulle ballen, sier Louise Fuchs. 

Sterkt første år for profilbyrået

Profilbyrået som ble startet av Hanne-Lene Dahlgren og Nikolai Kaatorp Mathisen i februar i fjor fikk en flyvende start med 11 profiler og stor etterspørsel i markedet. 

De har første året doblet staben, takket  nei til nærmere 5 millioner kroner samt omsatt for det dobbelte. 

- Det er viktig for oss å vokse riktig, og derfor helt nødvendig for oss å takke nei når ikke kundens ønsker samsvarer med våre standarder innen bærekraft. Vi har ikke alle svarene, og det handler ikke om at vi er perfekte forbrukere i Team Tomorrow. Men, vi ser at det ligger en enorm makt og positiv påvirkning i det å bruke stemmen til å formidle, og lete etter de gode svarene som bidrar til en planet mer i balanse, forteller daglig leder og medgründer Nikolai Kaatorp Mathisen. 

Team Tomorrow er bygget uten drahjelp fra eksterne investorer. Selskapet skal nå vokse videre med Louise Fuchs på laget som styreleder og bærekraftsansvarlig. 

Fuchs kommer fra rollen som global bærekraftsdirektør i Oda, tidligere var hun administrerende direktør i United Influencers International, og kommunikasjonsdirektør i Schibsted. 

Stor etterspørsel etter bærekraftskompetanse

Med økende krav til både tydelig og helhetlig bærekraftsarbeid, både fra forbrukere og på den regulatoriske siden så hviler det et stort press på bedrifter nå for å akselerere arbeidet. 

- Det er mange som har ringt oss allerede for å spørre om hjelp, selv før de visste at vi starter bærekraftsbyrå. Det er ikke sikkert det er så lenge til vi må ansette vår første kollega! Forteller Fuchs. 

Selv om det er stor forskjell på hvor langt bedrifter har kommet med deres bærekraftsarbeid i dag, så har de likevel noe til felles;  at de ønsker en mer fremoverlent vei til det grønne skiftet og hjelp for å komme seg dit.

-Det finnes ikke bærekraftsjefer om fem år. Bare sjefer med bærekraftskompetanse. De bedriftene som akselerer reisen dit og integrerer bærekraft i forretningsmodellen står sterkt i tiden som kommer, avslutter Louise Fuchs. 


Kontaktinformasjon:

Louise Fuchs
Mail: louise@tomorrowworks 
Mobil: 902 56 948